Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló (fogyasztó) a foltoskutya.hu címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában, magyar nyelven kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.
Üzemeltetői adatok
Cégnév: Kovács Tamás EV
Székhely: 8000 Székesfehérvár, Horvát I. u. 14.
Adószám: 66890685-2-27
Nyilvántartási szám: 40428154
Számlaszám: 11736006-21481202
E-mail cím: info@foltoskutya.hu
Telefon: +36-20/626-8500
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fejér Megyei Kormányhivatal Székesfehérvári Járási Hivatala
Tárhelyszolgáltató adatai:
ATW Internet Kft.
1138 Budapest, Esztergomi út 66. fsz. 1.
Telefon: +36-1/6000-289
Szállítással kapcsolatos adatfeldolgozók adatai:
Cégnév: FOXPOST Zrt.
Székhely: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A
Telefonszám: +36-1/999-0369, e-mail cím: info@foxpost.hu
Cégnév: GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Telefonszám: +36-29/886-670, e-mail cím: info@gls-hungary.com
A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: üzemeltető.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A weboldalon házi kedvencek, elsősorban kutyák és macskák otthoni tartásához, szállításához és ápolásához szükséges eszközöket, berendezéseket és felszereléseket forgalmazunk.
Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
Rendelési információk
A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, futár által történő házhoz szállítással vagy csomagpontra történő kiszállítással.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 27% ÁFA-t, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett a tőle elvárható gondosság ellenére és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt.
Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait, a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a terméket bemutató aloldalra jut, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített e-mail címen szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.
A rendelés menete
A. A Kosárba teszem gombra kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
A termékeket a Kosárba helyezheti, majd megvásárolhatja bejelentkezett felhasználóként vagy bejelentkezés nélkül is. Javasolt azonban megrendelés előtt regisztrálnia vagy bejelentkeznie, mivel ez esetben megrendeléseit nyomon követheti a weboldalon. A regisztrációt a láblécben található Regisztráció menüponton keresztül, vagy a vásárlási folyamat során is elvégezheti.
Ha Ön már regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt a bejelentkezési oldalon. Ha itt megadja a regisztrációkor használt e-mail címét, akkor egy új jelszó létrehozására használható aloldal címét e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a weboldalra a Bejelentkezés menüpontban végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Sikeres bejelentkezés után a korábbi Bejelentkezés menüpont helyén a Kijelentkezés jelenik meg.
B. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a Vásárlás folytatása gombot. Amikor a megrendelés mellett dönt, a Pénztár gombot megnyomva és ott a szükséges adatokat megadva véglegesítheti megrendelését.
C. Miután véglegesítette rendelését, a megadott e-mail címre küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését vagy a levelet a szolgáltatója kéretlen levélnek minősítette és elkülönítette (általában Spam vagy Levélszemét mappa). Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben.
Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. A termék csomagolására és kiszállítására csak ezt követően kerül sor.
A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Fiókom aloldalról elérhető Rendelések menüpont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
Regisztráció
Vásárláshoz nem szükséges regisztrálnia, azonban ajánlott, mivel csak ebben az esetben tudja rendeléseit bármikor megtekinteni, illetve a későbbi rendelések során fiókjában megadott adatait nem kell újból beírnia. Új regisztrációhoz meg kell adnia nevét, e-mail címét és a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető / szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9 és 17 óra között történik. Megrendelés az előbb megjelölt időpontokon kívül is leadható, azonban az csak a követő munkanapon kerül feldolgozásra. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a beszerzési hellyel történt egyeztetést követően e-mailben értesítjük a várható teljesítés dátumáról.
Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt termék fizetésének módja
Banki előre utalás: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás közlemény rovatában. Az átutalt összeg bankszámlánkon történő jóváírását követően csomagoljuk és adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.
Online bankkártyás fizetés: partnerünk, a Barion által elfogadott, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges. Az elfogadható kártyák listáját az alábbi oldalon találja: https://www.barion.com/hu/vallalkozasok/barion-smart-gateway/funkciok/#cards
Digitális tárcák: partnerünk, a Barion rendszerén keresztül az alábbi digitális tárcák használata lehetséges: Google Play, Apple Pay, Barion tárca.
Az online bankkártyás és a digitális tárcát használó fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát elektronikus úton, e-mailben küldjük. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
Házhoz szállítás díjszabása
Házhoz szállítás és csomagpontra történő kézbesítés díja egységesen bruttó 1 200 Ft. 25 000 Ft feletti rendelés esetén a szállítás díját átvállaljuk, ingyenes. Utánvételes megrendelésre nincsen lehetőség.
Szállítási határidő
Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1 – 3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a beszállítóval történt egyeztetést követően e-mailben értesítjük a várható szállítási dátumról.
Házhoz szállítási információk
A webáruházunk által kapott megrendelések házhoz szállítását a GLS futárszolgálat végzi. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-18 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják és biztosítani tudják a küldemény átvételét. Amennyiben csomagautomatába kéri a kiszállítást, a GLS csomagpontok és a Foxpost csomagautomatái közül választhatja ki az Önnek legmegfelelőbbet.
Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a megadott e-mail címen állunk rendelkezésére.
Elállás joga
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a fogyasztó él ezen jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.
Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt-e).
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:
- olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ.
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra,
- olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az üzemeltető sürgős javítási, vagy karbantartási munkáknál
Jótállás és szavatosság
Az üzemeltető által forgalmazott egyes termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. Korm. rendelet szerint 1 éves jótállási idő áll a fogyasztó rendelkezésére a termék átadásának napjától. A vásárlót a jótállás joga akkor nem illeti meg, ha a hiba a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett. A megjelölt rendelet alá nem tartozó termékek tekintetében a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett feltüntetésre kerül. Ezzel kapcsolatos problémák felmerülése esetén az üzemeltető pontos információt tud adni. Jótállás esetében a fogyasztót a jótállási időn belül a meghibásodott termék díjmentes javítása vagy cseréje illeti meg. A garanciális javítások a gyártási hibából eredő meghibásodásokra terjednek ki. A garancia feltételek a használati útmutatóban levő feltételek betartásával együtt érvényesek.
Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén. A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. Portósan küldött csomagokat nem veszünk át, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak! A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Az üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy cserét 30 napon belül elvégezze. A jótállás körében végzett tevékenység költségei az üzemeltetőt terhelik. Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173.§-ban foglaltak az irányadóak.
Eladó jótállási és szavatossági felelősségére a Ptk-ban, valamint a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben és a 151/2003 (IX.22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. A törvény és a rendelet alapján 2 éves szavatossági időt biztosítunk minden webáruházunkon át újonnan eladott termékre, amennyiben értékesítése Fogyasztó részére, fogyasztói szerződés keretében jön létre.
Termékeinkre 12 hónap jótállást vállalunk 10.000 Ft bruttó vásárlási érték felett.
Szavatossági illetve jótállási igény érvényesítéséhez a számla vagy annak másolata, illetve ha volt olyan, akkor a garancialevél szükséges.
Vevőnek a termékekkel kapcsolatos bármilyen jellegű minőségi kifogását a szavatossági illetve jótállási időn belül írásban kell jeleznie a 19/2014. (IV.29.) NGM rendeletben meghatározott adattartalommal rendelkező nyomtatványon.
Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái Vevő számára ismertek, vagy felismerhetőek voltak már a teljesítés időpontjában is. Minőségi hibás termék esetén a Vevő kérheti a termék cseréjét vagy javítását. Amennyiben ezek egyike sem valósítható meg 15 napon belül, úgy választható az árcsökkentés, vagy a teljes vételár visszafizetése is. A kifogásolt áru visszaszállításának költsége Vevőt terheli.
Szavatosság és jótállás alapvető tudnivalók: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/garancialis-jogok.html
Panaszok intézése
Webáruházunk tevékenységével vagy a forgalmazott termékekkel kapcsolatos panaszát e-mailben jelezheti részünkre az info@foltoskutya.hu e-mail címen A beérkezett panaszra kötelesek vagyunk 30 napon belül, írásban válaszolni. Ha az Ön által megfogalmazott panaszt nem tartjuk jogosnak, úgy azt kötelesek vagyunk írásban megindokolni és az Ön részére elküldeni. Amennyiben a panasz rendezését nem találja kielégítőnek, úgy az Ön számára további jogérvényesítési lehetőségek kínálkoznak:
A lakhelyhez legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál. Járási hivatalok listája: https://jarasinfo.gov.hu
Békéltető testületeknél. Elérhetőségeik: http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: +36 22 510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Online vitarendezési platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Bírósági eljárás keretében: Amennyiben nem fordul békéltető testülethez vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulnia.
Adatkezelés
Az üzemeltető a webáruház használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve ha az az alvállalkozója számára (pl. futárszolgálat) a megrendelés teljesítéséhez szükséges.
A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülhetnek rögzítésre statisztikai célokból (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban.
A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.
Egyéb rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.